Sök
Stäng denna sökruta.

FAKTA
Vad: Varumärkesanalys, koncept och inredning.
Var: Göteborg
Vem: Hotell Eggers

Handläggande Inredningsarkitekt:  Christina Cleve Aponno

Nöje/Fritid

Hotell Eggers

Kan man förnya ett mer än 150 år gammalt hotell? Kan man med designens hjälp stärka ett vagt varumärke? Uppdraget var att ge förslag på ny inredning på tre hotellrum med ett koncept förankrat i en varumärkesanalys.
Eggers är ett sekelskiftshotell med anrik och genuin atmosfär. Med svaren från varumärkesanalysen blev jag övertygad om att det Hotell Eggers har är unikt i Göteborg. Vilket gjorde att slutsatsen blev att understryka det unika och anrika.
Med inspiration från kända sekelskiftspersoner som bott på hotellet såsom Anders Zorn, Selma Lagerlöf och Evert Taube infördes ett nytt kärnvärde för hotellet: kulturpersonligheter. Dessa kulturpersonligheters historia har inspirerat var sitt rums inredning.
Ledord för Evert Taube: Skärgård, sjöman och visskatt.